Wednesday 9 January 2013

Korean Restaurant Gangnam Station : Belacan VS Kimchi

hello bloggers! whats up dude! now im supposed to sleep but I just couldnt close my eyes, banyak sangat nak kena fikir sejak akhir-akhir ni. macam biasa biasa aktiviti sebelom tido, belek la beberapa helaian journal, buku, review article etc etc. tapi serius malam ni tengok cover depan depan buku pun mood tu tak datang-datang. aktiviti selain daripada tu, belek la gambar dalam tab. tetiba....alang-alang tak boleh lelapkan mata di atas faktor-faktor tertentu, apa kata kita update blog sekejap. yeya!

berdasarkan entri yang lalu , aku bercadang untuk ke Gangnam station pada hari Sabtu. nak dijadikan cerita hari sabtu tu aku rasa nak duduk rumah je sebab leka dengan Running Man. malangnya episod 124 RM pasal makan-makan pulak. aiyo sedapnya! akhirnya aku dan mama bersiap untuk ke Gangnam Station! yeya! tepat 5 petang kami pun sampai~~~~

ok! memandangkan ini adalah kali pertama aku menjejakkan kaki ke Korean Restaurant, agak kekok la nak pilih menu apa kan. pilihan makanan agak banyak dan kalau boleh semuanya aku nak cuba! ok memang super excited walhal aku kne kawal makan ni, montel dah sejak akhir-akhir ni.

aku, mama, kakak blur. finally we decided to chooseeee:

ini adalah sup kimchi ataupun kimchi jjigae served with rice! sedap *mintak maaf gambar comot* masa makanan dihantar  ke meja, stew memang panas sampai tertumpah-tumpah!

yg nampak ada telur tu vegetable bibimbap kalo nak tambah daging atau ayam pun boleh je. yang merah tu sundubu jjigae ataupun spicy soft tofu stew served with rice. sedap bangat! memang lembut. yang kat tengah-tengah tu nakji bokkeum ataupun goreng sotong pedas. my mother lidah belacan yang first time cuba korean food pun kate sedap. sotong die gemuk gemuk! hahaha

ok yang ni haemul jeongol seafood casserole ataupun seafood steamboat. pilih small je takut xlarat nak makan.hahaha


ini side dish. boleh re-fill. yg merah tu kimchi, yg ungu tu jeruk epal, yg kuningtu telur and seaweed, yg hijau brocoli with sos, yg warna cream tu fruit salad, dan akhir sekali bilis and kacang goreng.sume sedap!

overview semua makanan untuk 3 orang makan.memang dari pagi tak makan ni,hehehe

 sebenarnya, banyak lagi yang aku nak cuba tetapi memandangkan tanki perut tak cukup besar, udah-udah la tu order makanan kan?! okey, kalo uols nak cuba makanan lain pun boleh. sempat gak la snap gambar menu yang lain. 






macam biasa aktiviti mengambil gambar

excited gile!hahah

with our sponsor :) when i look back this picture, we did not look like mother and daughter, but more to friend and sisters right? hahaaa...

ni nampak macam adik la konon

ming-ming and I
lets come and do judgment by your own taste!

finished! nothing left~



In overall, memandangkan ini adalah kali pertama aku menjejakan kaki ke restoran korea, sedap jugak la. boleh terima la lidah yang selalu makan belacan nak makan kimchi. kalau tak, tak adalah licin mangkuk-mangkuk kat atas tu kan. dah lama aku cari restoran yang menyediakan makanan korea, kadang-kadang isu halal menjadi faktor utamakan?pemilik kedai ni pun melayu, tukang masak pun melayu, dan ada tulisan halal....jadi apalagi, jom pegi GANGNAM STATION, Laman Sari, Sek 13 Shah Alam, berdekatan dengan ibu pejabat HPA ataupun kawasan berdekatan denagn stadium Shah Alam. uols boleh judge sendiri samada sedap atau tidak. lain orang lain citarasa.


ok da habis..BYE! annyeong!

4 comments:

inspirasiizra said...

apa keputusan belacan vs kimchi ? seri? :)

dedey said...

yups seri..dua dua pun sedap :-)

Papa-NtiQ said...

Hi Cik Hidayah...saya baru jer upload pics masa makan ngan famili kat Gangnam Station 2 minggu lepas. Memang puas hati sebab halal! Kalu senang2 tu jenguk la yer blog saya di www.blogmakanbest.blogspot.com
Topic dalam blog saya tu cakap pasal makan, makan dan makan 100% hehe takde topik lain tauuuu jadi singgah la yer dan kalu minat tu follow la jugak yer TQ TQ TQ

Unknown said...

mhal x mkn kat situ