Saturday 12 March 2011

aku salah? kau pun sama...

i love speed!
sepatutnya aku balik rumah pada malam tu, tapi badan ni rase lemah dan tak larat nak balik. balik je dari seminar, terus terlelap sampai pukul 9.30malam. terjaga tidur, biasala perut pun lapar. dalam mimpi tu, sempat terbayang pergi drive thru McD..hmmmmmmmmmm.. tapi malas nak drive sebab nanti parking orang lain ambik. dahla cermin kereta dah retak. aku tak nak tambah risiko yang mana nanti retak makin panjang. jadi pada malam tu, aku makan makanan yang ada. time tu ada maggi dan cucur. baham la sampai kenyang pastu online sekejap dan tidur. kena bangun awal sebab esok nak balik awal..yiha yiha yiha balik rumah.

pagi tu aku terjaga dari tidur yang lena, semangat nak balik sebenarnya. pagi-pagi drive memangla tak ada mood rasenye. jadi, aku pun bawak kereta dengan sangat perlahan dan berhemah. oleh kerana nak jimat minyak yang tinggal nyawa-nyawa ikan, tutup la aircond bukak tingkap je. rupa-rupanya udara pagi sabtu sangat nyaman sejuk je rasa.

tiba-tiba, ada la satu kereta biru ni dah la bawak sangat lambat, tapi kat lane laju. sape yang tak sakit hati, nak nak pulak tu belakang aku ada lagi kereta merah nak potong jugak,siap hon-hon aku plak! (geram btol). time tu, aku dah ada rasa pantang dicabar ni. die nak potong aku? hello! no dude! jalan kampung bawak 60 kmj je..hahhhahhaaaa... oleh kerana kereta biru ni sangat lambat dan aku tak tahan dengan desakan kereta merah belakang aku, aku pun potong kiri. puas hati aku...lepas je aku potong kiri..still kena hon! what the hell dude! kereta merah ni memang tak puas hati dengan aku. kereta merah tu potong gak kereta biru yang lambat tu, tapi potong sebelah kanan. so kereta aku dengan kereta die bertembung la sebab nak masuk satu lane... tapi still under controll tak accident pon. memang la aku salah sebab potong kiri, ketea merah tu lagi salah sebab potong kat double line, dah la double line kat selekoh plak tu..sangat bahaya.! dan sememangnya ko pun salah MERAH!

hey MERAH! tak macho pun la.. i know im a girl but dont i care. tak payah la nak hon-hon kalau nak laju. (GERAM GERAM). sepanjang-panjang perjalanan tu memangg aku himpit kereta merah tu! tak la laju sangat sebab aku masih dapat kejar kau, MERAH! nasib baiklah amarah ini berakhir dengan penghujung simpang yang berlainan. SELAMAT TINGGAL merah! pandulah kereta baik-baik, ingatlah orang yang tersayang. PEACE!!

No comments: